Handelsvillkor

Följande villkor gäller när du handlar på Babyplan.se.

Porto och packningsavgifter

För beställningar upp till 200 kr betalar du en fraktavgift på 19 kr. För beställningar över 200 kr är frakten alltid fri när du beställer från webshoppen. Vi sänder normalt med Postnord, men med DHL vid högre ordervärden – typiskt över ca 600:-.

OBS! Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderat brev skall hämtas på av fraktleverantören anvisat uthämtningsställe. Hämtas inte försändelsen, och denna sänds i retur till oss, uttas en administrationsavgift om 160:- från kunden.

Om du har råkat skriva fel, eller om det fattas något i leveransadressen och upptäcker detta efter att ordern har sänts, så kommer din order troligen inte att kunna levereras, utan går i retur till oss. 

OBS! En tilläggsavgift på 40:- tillkommer för försändelser som ska sändas på nytt efter att vi fått den i retur pga. fel/saknad information i leveransadressen. 

40:- dras även från betalningen vid ev. återbetalning av returnerad försändelse (Varubrev) som ej hämtats.

 

Diskretion

På leveransen står ”E-Invasion A/S” som avsändare och om du väljer att betala med betalkort  eller Swish så kommer ‘E-Invasion A/S, Danmark’ stå som betalningsmottagare på ditt kontoutdrag.

Moms

Alla priser på Babyplan.se inkluderar 25% svensk moms och är angivna i svenska kronor.

Betalningssätt på Babyplan.se

På den här hemsidan är det möjligt att betala med Swish, betalkort, genom förskottsbetalning till vårt BankGiro eller med faktura via Walley (privatkund) – Se detaljer nedan.

Swish (gratis):

När ordern har godkänts har du tre minuter på dig att öppna din App och genomföra betalningen. Observera att ordern först sänds när vi har tagit emot din Swish betalning. 

Betalkort (gratis):

  • MasterCard
  • VISA

Pengarna dras från ditt betalkort ca 1-2 dagar efter att din order sänts från oss.

Att betala med betalkort är säkert, all kortinformation skickas krypterad och betalningssättet är testat. Vår externa leverantör uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SLL-certifikat.

Betalning med faktura via Walley (endast för privatperson)

När du väljer att betala med faktura via Walley, kan du få upp till 20 dagars kredit. För att kunna använda dig av fakturering får du ange ditt personnummer, så att vi på några få sekunder kan göra en enkel kreditupplysning.

Fakturan skickas ut från Walley via e-mail i förbindelse med att din beställning sänds, och du betalar direkt till dem. Kontrollera gärna din e-mail en extra gång så att den är korrekt. Om du inte har mottagit fakturan inom två vardagar från det du har beställt bör du omgående ta kontakt med Walley.

Gå till walley.se och välj Privat, och sedan Kundservice för att se/hämta din faktura.
Walley Kundtjänst: +46 101 61 00 80  M-F 8-17
Email: hello@walley.se

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelsesavgift, samt dröjsmålsränta om 24,00 %. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Om du har frågor angående din faktura, önskar ändra förfallodatumet, eller behöver en kopia på din faktura, så kontakta Walley (se kontaktinformation här ovan).

Förskottsbetalning till vårt BankGiro i Sverige (gratis)

Väljer du att betala dina varor i förskott, ska du överföra det sammanlagda beloppet till vårt BankGiro. Kom ihåg att ange ditt ordernummer som referens! (ordernummret står på din orderbekräftelse) Annars kan vi inte se vem som har överfört beloppet och då kan det ta längre tid innan du får din beställning. Var uppmärksam på att en banköverföring normalt tar en vardag eller mer.

Vårt Bankgiro nr. i SVERIGE hos Handelsbanken, Malmö City:
BankGiro: 5010-9339 (endast för förskottsinbetalning – OBS! EJ för faktura via Walley!)

Företagsinformation

När du köper något på den här hemsidan är det en affär mellan dig som kund och Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 212 28 Malmö, E-mail (info @babyplan.se).

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Orderbekräftelse

Alla ordrar bekräftas automatiskt (via e-mail) och du får så snabbt som möjligt ett e-mail om vi skulle ha problem med leveransen (restorder/ utsålda artiklar), vilket är mycket ovanligt. För det fall leveransen blir försenad meddelar vi ett nytt leveransdatum. Du har alltid rätt att då häva ordern utan kostnad.

Ångerrätt

Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. E-Invasion erbjuder 21 dagars ångerrätt.

Våra varor levereras i plomberade förpackningar. Av hälso- och hygienskäl kan du inte ångra ett köp om du har öppnat förpackningen. Du har alltid rätt att ångra ditt köp avseende oöppnade varor och förpackningar.

Du måste ångra ditt köp inom 21 dagar från dagen efter du tagit emot din vara. Märk att du behöver ha skickat tillbaka varan inom senast 14 dagar från det att du meddelat oss.

Ladda ned en ångerblankett här som du kan använda om du vill. Det går även bra att meddela oss per e-mail (info @babyplan.se)  att du önskar utnyttja din ångerrätt. Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga en besked med ditt namn och ordernummer.

Returrätt

Du har alltid 21 dagars full retur- och bytesrätt, och vid köp av Babyplan ägglossningstest eller Babyplan set med ägglossningstest erbjuder vi hela 90 dagars returrätt. Varorna måste returneras i oöppnad förpackning och i väsentligt samma skick och antal.  Kostnaden för att skicka tillbaka varorna står kunden för. I gengäld betalar vi frakten för dig om du vill ha en annan vara istället.

Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.

Du som kund ansvarar för att returen mottas av oss. Det kan därför vara en god idé att skicka returen med spårning.  Ta gärna kontakt med oss i förväg, om du har frågor angående returen.

Om du väljer att skicka tillbaka varor ber vi dig komma ihåg att bifoga en besked med ditt namn, ordernummer samt returorsak. Om du har betalt med betalkort kommer vi att återbetala beloppet till ditt kort. Om du istället har överfört pengar ber vi dig att skicka med uppgifter om din bank, clearingnummer och ditt kontonummer, så får du beloppet på ditt konto. Pengarna återbetalas normalt inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit ditt meddelande om att du önskar returnera varorna samt fått din bankinformation. För att kunna returnera pengarna till dig behöver vi antingen ha mottagit returen eller bevis för att returen skickats till oss (kvitto från inlämningsställe).

OBS! Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderat brev skall hämtas på av fraktleverantören anvisat uthämtningsställe. Hämtas inte försändelsen, och denna sänds i retur till oss, uttas en administrationsavgift om 160:- från kunden.

Om du har råkat skriva fel, eller om det fattas något i leveransadressen och upptäcker detta efter att ordern har sänts, så kommer din order troligen inte att kunna levereras, utan går i retur till oss. 

OBS! En tilläggsavgift på 40:- tillkommer för försändelser som ska sändas på nytt efter att vi fått den i retur pga. fel/saknad information i leveransadressen. 

40:- dras även från betalningen vid ev. återbetalning av returnerad försändelse (Varubrev) som ej hämtats.

Reklamationer

I enlighet med konsumentköplagen har våra kunder 3 års reklamationsrätt.

Den felaktiga varan skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.

E-Invasion ersätter dig för de kostnader som uppkommit i samband med att den felaktiga varan skickats till oss (t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande) . Återbetalning sker inom 10 dagar från att vi mottagit uppgifter från dig var pengarna ska sättas in.

Reklamation ska göras så snart felet upptäckts eller borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för att upptäcka skada/defekt på produkterna.

Vid en eventuell tvist, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument kan du besöka Konsumentverkets webbplats:http://www.konsumentverket.se/

Reservationer

Vi friskriver oss för prisändringar (pga. tryck- och skrivfel) samt slutförsäljning dock så gäller de priser och de uppgifter om lagersaldo som visas och bekräftas i samband med genomförandet av din order.  Upplysningarna på den här hemsidan ska inte användas istället för kompetent och professionell rådgivning eller som behandling utan legitimerad läkare. Om du i övrigt har frågor kring, eller bekymmer om din hälsa, bör du alltid konsultera en läkare.

Personuppgifter

Vi hanterar kundernas personupplysningar i enlighet med Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU dataskyddsförordning.

Firmainformation

All handel som görs via denna hemsida föregår mellan dig som kund, och

Filial af E-Invasion A/S
Stålkulegatan 2 E
218 28 Malmö

Org.nr. 516404-1369